Pár napja együtt kávézott egy webdesigner, egy marketing ügynökségi account manager és egy szövegíró. Ment a szakmázás ezerrel, ki min és mit dolgozik, kik a jó ügyfelek? Melyik vállalkozások hasítanak és melyek azok, akik nem?
A Covid járvány kissé átalakította a piacot, ám erről közös megegyezés volt, hogy sok területen hatalmas károk keletkeztek, de pont az e-kereskedelem az a terület, amely a hasznát látta.
Megváltozott a piac szerkezete, a forgalom összességében kiemelkedő azoknál, akik már legalább 3 éve elkezdték kiépíteni, vagy stabilabb lábakra tenni az online jelenlétüket.
mivel megnőtt a weben található tartalom, az emberek információhoz juttatása az, amivel sikereket lehet elérni.
Azonban itt kezdődött el a vita: kép, vagy szöveg?
Vajon a képek, vagy az írott anyagok, netán videók azok a tartalmak, melyeket a legszívesebben fogyasztanak ma az emberek? – Erre a grafikus, fotós biztos a képi tartalmat mondja, hiszen ő azt látja. Azonban a kérdés nem ennyire fekete és fehér.
A jó válasz inkább az “attól függ, mivel foglalkozik az adott cég.
Divatcikket, utazást,lakberendezést képtelenség lenne gazdag vizuális tartalom nélkül eladni, hiszen ha az embereket inspirálom arra, hogy amit lát, az az övé is lehet, akkor egy kép tényleg több ezer szónál…
A tudás és megértés piacán, a szöveges tartalom szerepe megnőtt.
Olyan vállalkozások, melyek nem impulzusvásárlásokra (és ez most nem szitokszó) alapoznak, a szöveges tartalom legtöbb formája még mindig a legjobb eszköz. Illetve az olyan videó, ami elmond és megmutat dolgokat. Egy ilyen oldalon jó bemutatkozó szöveg is lehet, ha még nem találkozott velünk.
A tartalom, a szövegírás nem pusztán eladási célokat szolgál,
A jó tartalom hanem egy olyan struktúrált mondanivaló kiépítése, amely célcsoprtok szerint képes megszólítani az embereket. Ennél tovább haladva, nem pusztán célcsoport, hanem tudásszint, illetve elköteleződés, ismeretanyag szerint is lehet írni tartalommarketing anyagokat. Legyen az akár egy weboldal, egy beágyazott marketing prezentáció, vagy social media poszt, vagy egy szegmentált listára kiküldött hírlevél.
Az olvasó magára, a problémájára ismer
Ha megjelöljük azt, hogy például kezdőknek, összefoglaló, útmutató, stb. az sokkal nagyobb réteghez jut el. Minél specifikusabb tudást igényel, annál kevesebb, ám annál elkötelezettebb az olvasó.
Egy képpel nehéz mindezt létrehozni, bár a szöveg és a kép együttese adja meg a kívánt választ a keresési szándékra. Viszont egy kép befogadása töredék idő alatt lehetséges, míg egy szöveghez, netán videóhoz idő kell.
A kávészünet végén kézfogással váltunk el: a weboldal szöveges és képes részei, vagyis a tartalomtípusok, valamint a használhatósága együttesen adja meg azt az élményt, amely végül a konverzió, vagyis az oldal céljának betöltéséhez szükséges. Majdnem függetlenül attól, hogy mit akar eladni és kinek.