A járvány időszaka alatt számtalan reformmal találkozhattunk, amelyek gyökeres változást idéztek elő a mindennapi életünkben. Bár ezeket leginkább a fertőzésveszély csökkentése végett hívták életre, mégis kényelmes és praktikus mivoltuknak köszönhetően a járvány enyhülésével is velünk maradtak a mindennapok során. Természetesen a COVID számtalan tragédia forrását jelentette és még most is jelenti világszerte, de valahol mégis igencsak nagy előremozdítója volt a digitális forradalomnak. Nézzük meg tehát, melyik az a három dolog, amely a járvány kitörte óta szinte már majdnem csak az online térben üzemel.
Online játék
A játékok világára is nagyban rányomta a bélyeget a járvány miatt szükséges társas érintkezések minimalizálása. A különféle játékokkal foglalkozó oldalak így az élő játék élményét pótolván rengeteg fejlesztést eszközöltek. Emiatt pedig a játékok fókusza a hagyományos irodákból szépen átkerült az online térbe. A fiatalabb generációk természetesen nagy örömmel fogadták mindezt, hiszen a virtuális megoldások bizonyos esetekben jóval költséghatékonyabbak is a játékot illetően. Ráadásul az fiatalok számára jóval vonzóbb az otthon kényelméből kipróbálni biztonságos kereteken belül a különféle játékokat. Viszont emiatt az analóg játékok kedvelői is elkezdték szépen lassan felismerni az ebben rejlő lehetőségeket. Példának okáért az otthonunk kényelméből világszerte játszhatunk olyan játékosok köreiben, amelyekre a hagyományos megoldásokkal nem igazán lett volna lehetőségünk. A virtuális térben azonban a világ különböző pontjain tartózkodó játékosokkal ülhetünk le kártyázni – ami a nyerési esélyeinket is javíthatja. Tehát a játékok online szegmense kétségkívül előtérbe került az analóg megoldásokkal szemben. A mai online platformok ugyanis már-már szinte megszólalásig az élő játék élményét nyújtják, hiszen úgy játszhatunk például Black Jacket a számítógépünk előtt ülve, hogy az osztóval webkamerán keresztül valós idejű kapcsolatunk van.
Ételrendelés a virtuális térben
Az egyik legnagyobb változás a járványhelyzet óta – amit bizonyára magunk is észrevettünk –, hogy manapság már szinte bárhol elérhetővé vált az elektronikus fizetés. Ez nem volt mindig így, hiszen a kisebb üzletek esetében legtöbbször csupán a készpénzre hagyatkozhattunk. Azonban nem csak a kártyás fizetés terjedt el a kisebb vállalkozások körében, de ezzel egy időben az online jelenét is növekvő tendenciát kezdett mutatni. Emiatt az ételrendelés is még inkább átkerült a különféle internetes platformokra, amiken ma már a legkisebb büfék is jelen vannak. Ezeken egyszerűn pár kattintással leadhatjuk a rendelésünk, kiválaszthatjuk a fizetési módot és megjegyzéseket írhatunk a futárnak – sőt, még a kiszállítás várható idejét is megtekinthetjük. Egy olyan roppant kényelmes megoldásról beszélünk, ami nem csoda, hogy a járványhelyzet enyhülésével is velünk maradt. Nincsenek foglalt telefonok, és a futárt sem kell lesnünk, hogy vajon mikor érkezik. Ráadásul egyes platformokon online is fizethetünk, így pedig valóban sok kellemetlenségtől megkímél bennünket ez az új, innovatív megoldás az ételrendelések terén.
Receptírás
A felhő alapú receptek gyors és kényelmes megoldást jelentenek a hagyományos, papír alapú elődeikkel szemben. Háziorvosunkkal egyszerűen felírathatjuk akár telefonos értekezés után is a szükséges gyógyszert, amely a felhőbe felkerülve így bármely patikában kiváltható az irataink felmutatásával. A módszer valóban kényelmes és ráadásul még környezetbarát is, hiszen nem gyarapítja a papírszemetet minden egyes recept kiállítása. Az igazat megvallva azonban valószínűleg mindannyian tisztában vagyunk vele, hogy ehhez a technológia már elég régóta a rendelkezésünkre állt. Sajnos viszont egy olyan tragédia szükségeltetett ennek életre hívásához, amely rengeteg áldozatot követelt…
Összegzés
Természetesen a fentebb felsoroltakon kívül más szolgáltatások is egyre növekvő digitális jelenlétet mutatnak. A COVID óta ugyanis egyre inkább igyekszik minden vállalkozás bebiztosítani magát, hogy az esetleges lezárások bekövetkeztével is zavartalanul folytathassák működésüket. Ez pedig számtalan olyan megoldást von maga után, amelyek a klienseik számára is rendkívül kényelmesek és kedvezőek. A digitalizáció eddig is rohamléptekben haladt előre, azonban a világjárvány tragédiája minden kétséget kizáróan segített felgyorsítani ezt a folyamatot. Elég csak megnéznünk az oktatást, a hivatalos ügyintézést vagy a munkavállalást, és azonnal látni fogjuk, hogy bár ezen területek még nem koncentrálódnak az online térbe, mégis számtalan új digitális megoldást eszközöltek a járvány óta – amelyek persze igencsak megkönnyíthetik az emberek életét.