A webes jelenlét és az online marketing szorosan összekapcsolódnak. Az utóbbi nélkül az első nem sokat ér, ám nagyon fontos a szakértelem és a profi támogatás mellett sem mehetünk el. A termékek, szolgáltatások iránt érdeklődők jelentős része a világhálót választja tájékozódási alapként. Az elérhetőség és a láthatóság kiemelt jelentőséggel bír, ez pedig akár egy jól megírt és a megfelelő helyen megjelent PR cikken is múlhat. Lássuk, hogy érhetsz el minél többeket saját célcsoportodból ilyen módon!
- Célkeresztben a szórakoztatva tájékoztatás
A Google és az olvasók is előnyben részesítik a hasznos tartalmakat. Mielőtt azonban beleesnél abba a hibába, hogy számok, statisztikák sorát pakolnád sorba, érdemes tudnod, hogy a szórakoztatás legalább olyan fontos, mint a hiteles forrásból történő tájékoztatás. A kettő nem zárja ki egymást, sőt, ha a jó a koncepció, akkor a brand erősítése is elérhető.
- Figyelj arra, hogyan indítasz!
Ahogy a regényírás során is lényeges az első fejezet, úgy a PR cikkeknél sem mindegy, hogy miként indítasz. A semmitmondó, unalmas kezdés maga után hozhatja, hogy az olvasó gyorsan tovább kattint- s lássuk be, az interneten mindig van hova!
- Nem mindegy, hol jelenik meg!
Hiába a tuti PR cikk, ha az nem éri el célközönségét. E tekintetben megfontolandó, hogy egy nagy látogatottsággal rendelkező portál mellett döntsünk, vagy kifejezetten célirányosan keressünk szakmai oldalt. Könnyen lehet, hogy a nagyobb oldalak esetén nem talál releváns olvasót a tartalom, míg egy szakmai site esetében valóban a célcsoport kerül fókuszba.
- Bevezetés-tárgyalás-befejezés
Nemcsak az irodalom órákon állja meg a helyét a hármas, hanem akkor is, ha cikkírásról van szó. A figyelemfelkeltő bevezetés után informatív és áttekinthető tárgyaló rész szükséges, majd nem árt, ha lezárod valahogy a tartalmat, összegezve a leírtakat. Fontos azonban, hogy ne ess bele a sablonok fogságába, és egyedi látásmóddal, akár saját tapasztalataiddal tett színessé az írást. További PR cikk mintákért kattints IDE!
- Márkaépítés olvasmányos formában
Amikor az olvasó a buszon egy cikket olvas telefonján, vagy az ebédszünetben kattintgat az aktuálisan őt érdeklő témában, nem szeretne tudományos esszéket olvasni. Az olvasmányos forma tehát alapkövetelmény. Találd meg azt a hangot, amit közönséged, vagy ha úgy tetszik, célcsoportod kedvelni fog. A márka iránti bizalom a jól felépített környezetben anélkül építhető, hogy közvetetten rágnád a potenciális ügyfél szájába a kínáltakat.