Mi az a landing oldal?
A landing oldal szó szerinti jelentése: landoló oldal. A neve onnan ered, hogy egy másik felületről (általában hirdetési kampányokból, vagy hírlevélből) tereljük át a látogatókat erre az érkezési oldalra.
Egy landing oldalnak egyetlen célja van: rávenni a látogatót arra, hogy cselekedjen.
Néhány példa, amely célja lehet egy landing oldalnak:
- hírlevél feliratkozás
- jelentkezés egy konzultációra
- egy szolgáltatás megrendelése
- egy könyv megrendelése.
Egy jól működő landing oldalon magasak a konverziók, vagyis sokakat meggyőz az oldal arról, hogy jelentkezzenek a hírlevélre, a konzultációra stb.
Célközönség
A landing oldal kialakításakor figyelembe kell vennünk, hogy ki a célközönségünk.
Az oldalt az érdeklődőknek készítjük:
- az ő problémáikra kell reagálnunk
- az ő félelmeiket kell előre hatástalanítanunk
- nekik kell, hogy tetsszen az ajánlat.
Jelentősen javít a landing page hatékonyságán, hogy ha a szöveget értékesítési szövegíró írja.
Mi az ajánlatod?
Számos ponton elhasalhat egy online marketing kampány. Biztosan gyengélkedni fog azonban a landing oldalad, hogy ha az ajánlatod egyszerűen nem vonzó.
Bármi is legyen a landing oldallal a mögöttes célod, a legfontosabb, hogy az ajánlatod rendben legyen. Még egy közepes minőségű landing oldal is egészen jól tud teljesíteni, hogy ha a landing oldalon hirdetett hírlevélre, szolgáltatásra vagy konzultációra vágynak az érdeklődőid. Ez tehát a landing oldalad legfontosabb eleme.
Vizuális megjelenés
A landing oldal készítés során nagy hangsúlyt kell fektetnünk a minőségi grafikai megjelenésre. Az emberek szeretik a szép dolgokat. Egy szép landing oldal tudat alatt vonzóbbá teszi az ajánlatodat is.
A landing oldalnak van egy olyan előnye is, hogy van helyünk, és terünk olyan információkat is feltennünk, amelyet egy személyes értékesítés során nem tudnánk ilyen minőségben megtenni. Ezeket az elemeket is esztétikusan tördeljük be, hogy illeszkedjenek a megjelenésbe.
A landing oldalon használhatunk:
- videókat
- táblázatokat
- jó minőségű termékfotókat
- véleményeket (akár szövegeset, akár videósat)
Sőt, egy könyv értékesítése során akár egy teljes fejezetet megoszthatunk az érdeklődőkkel, ingyenesen.
Fontos irányelv továbbá, hogy a szövegek jól olvashatóak legyenek, és világosan elkülönüljenek a szöveges elemek a kattintható elemektől.
Könnyű jelentkezés
Azt írtam korábban, hogy maga az ajánlat a legfontosabb elem a landing oldalon. A folyamat másik kulcskérdése, hogy mennyire könnyű jelentkezni.
Ahhoz, hogy a landing oldalunkkal célt érjünk el, terelnünk kell a látogatót a jelentkezés irányába. Ezt úgynevezett CTA-kal (call to action) tudjuk elérni. A legtöbb landing oldalon ezek gombok, amelyek a landing oldalnak arra a pontjára vezetnek át, ahol jelentkezni lehet.
Hitelesség alátámasztása
Ahhoz, hogy a landing oldalon leírtakat alátámasszuk, bizalmat kell építenünk az érdeklődőkben.
Tipikus bizalomépítő elemek:
- ügyfélvélemények
- gyakori kérdések
- médiamegjelenések
- referencia fotók.
A landing oldal készítés során próbálj meg a célközönséged fejével gondolkodni: vajon őket mi győzné meg annyira, hogy jelentkezzenek is? Mi az, ami a rejtett félelmeiket is eloszlatná?
Tesztelés, utánkövetés
A landing oldalt a publikálás előtt mindenképpen ajánlott tesztelni. Megkülönböztetett figyelemmel kell lennünk azokra a landing oldalakra, amelyeken űrlapos jelentkezés van.
Ha rendben működik a landing oldal, akkor indulhatnak a kampányok.
Itt azonban még nincs vége a folyamatnak: javasolt a kampányt folyamatosan ellenőrizni. Előfordulhat, hogy kampány közben a felhasználói viselkedés, és a visszajelzések alapján módosítanunk kell a landing oldalt.
A legjobb eredményeket úgy lehet elérni, ha a kampányt eleve A/B tesztelés mellett indítjuk be. Ez azt jelenti, hogy a célközönség egyik felét felküldjük a landing oldalra, a másik felét pedig az előző oldal kicsit módosított verziójára. A kulcs az, hogy az A/B tesztelés során egyszerre mindig csak egy elemben legyen eltérés a landing oldalak között (pl. címsor, vagy fejléc), különben nem tudjuk majd eldönteni, hogy mely változtatások okozzák a két landing oldal sikeressége közti különbséget.